ام سی سه

باحال

ام سی سه

باحال

تخم کتان و خواص آن

تخم کتان و خواص آن

خواص تخم کتان،تخم کتان چیست،تخم کتان و سرطان سینه،تخم کتان +خواص،تخم کتان و لاغری

تخم کتان از پوکی استخوان جلوگیری می کند.قابل ذکر است بدانید که تخم کتان سرشار از فیبر و اسیدهای چرب ضروری و دیگر مواد مفید بوده و تحقیقات نشان می‌دهند نقش مهمی در پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان به ویژه سرطان سینه و روده دارد. در واقع این گیاه به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های مهمی همچون “لیگنان‌ها” که نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارند، می‌تواند با پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی، با سرطان مبارزه نماید و سیستم ایمنی بدن را تقویت می سازد.

تخم کتان،خواص تخم کتان

گفتنی است که از دانه‌های کتان در اثر فشار و بدون حرارت دادن روغنی به دست می‌آید که روغن کتان نامیده خواهد شد. بعضی از خواص تخم کتان : در واقع سطح کلسترول بد خون را کاهش خواهد داد بدنیست بدانید که  فشارخون بالا را کم می کند. البته که باید گفت التهاب مفاصل را کاهش خواهد داد . بدنیست بدانید که  تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است.در واقع  این چربی‌های مفید مسئول کاهش کلسترول و تثبیت قند خون هستند و همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان کولون را کاهش خواهد داد.

تخم کتان،خواص تخم کتان

لازم به ذکر است که محققان عقیده دارند با وجود خواص فراوان، در مصرف تخم کتان نباید افراط کرد. افرادی که دارای روده التهابی و تحریک پذیر هستند، باید از خوردن تخم کتان پرهیز کنند. همچنین زنان باردار و مادران شیرده نباید تخم‌ کتان مصرف نمایند.

تخم کتان،خواص تخم کتان

گفتنی است که توصیه می شود یک قاشق تخم کتان را به صبحانه و یا سالاد ناهار خود بیفزایید و در نهایت پیامد آن را در کاهش چربی های شکمی ببینیدبهتر است بدانید که می توانید آن را به ماست و یا دوغ خود اضافه نموده و بخورید. آن را به سس گوجه‌فرنگی و یا آب انواع گوشت‌ها اضافه کرده و میل نمایید.آن را به گوشت چرخ‌کرده اضافه نموده و سپس با آن کوفته و یا کباب درست کنید و میل نمایید

تخم کتان،خواص تخم کتان

این دانه بسیار پر خاصیت است و حیف است که مورد کم لطفی قرار گیرد.

تخم کتان و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخم شربتی

به دانه

سیاه دانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.