ام سی سه

باحال

ام سی سه

باحال

تخم کتان و خواص آن

تخم کتان و خواص آن

خواص تخم کتان،تخم کتان چیست،تخم کتان و سرطان سینه،تخم کتان +خواص،تخم کتان و لاغری

تخم کتان از پوکی استخوان جلوگیری می کند.قابل ذکر است بدانید که تخم کتان سرشار از فیبر و اسیدهای چرب ضروری و دیگر مواد مفید بوده و تحقیقات نشان می‌دهند نقش مهمی در پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان به ویژه سرطان سینه و روده دارد. در واقع این گیاه به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های مهمی همچون “لیگنان‌ها” که نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارند، می‌تواند با پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی، با سرطان مبارزه نماید و سیستم ایمنی بدن را تقویت می سازد.

تخم کتان،خواص تخم کتان

گفتنی است که از دانه‌های کتان در اثر فشار و بدون حرارت دادن روغنی به دست می‌آید که روغن کتان نامیده خواهد شد. بعضی از خواص تخم کتان : در واقع سطح کلسترول بد خون را کاهش خواهد داد بدنیست بدانید که  فشارخون بالا را کم می کند. البته که باید گفت التهاب مفاصل را کاهش خواهد داد . بدنیست بدانید که  تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است.در واقع  این چربی‌های مفید مسئول کاهش کلسترول و تثبیت قند خون هستند و همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان کولون را کاهش خواهد داد.

تخم کتان،خواص تخم کتان

لازم به ذکر است که محققان عقیده دارند با وجود خواص فراوان، در مصرف تخم کتان نباید افراط کرد. افرادی که دارای روده التهابی و تحریک پذیر هستند، باید از خوردن تخم کتان پرهیز کنند. همچنین زنان باردار و مادران شیرده نباید تخم‌ کتان مصرف نمایند.

تخم کتان،خواص تخم کتان

گفتنی است که توصیه می شود یک قاشق تخم کتان را به صبحانه و یا سالاد ناهار خود بیفزایید و در نهایت پیامد آن را در کاهش چربی های شکمی ببینیدبهتر است بدانید که می توانید آن را به ماست و یا دوغ خود اضافه نموده و بخورید. آن را به سس گوجه‌فرنگی و یا آب انواع گوشت‌ها اضافه کرده و میل نمایید.آن را به گوشت چرخ‌کرده اضافه نموده و سپس با آن کوفته و یا کباب درست کنید و میل نمایید

تخم کتان،خواص تخم کتان

این دانه بسیار پر خاصیت است و حیف است که مورد کم لطفی قرار گیرد.

تخم کتان و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخم شربتی

به دانه

سیاه دانه

علت زنگ زدن گوش چیست

علت زنگ زدن گوش چیست

زنگ زدن گوش,بیماری زنگ زدن گوش,زنگ زدن گوش در بارداری,علائم زنگ زدن گوش,درمان زنگ زدن گوش,درمان زنگ زدن گوش با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان زنگ زدن گوش,زنگ زدن گوش را چگونه درمان کنیم,زنگ زدن گوش در کودکان,زنگ زدن گوش در بزرگسالان,زنگ زدن گوش در نوزادان,زنگ زدن گوش در بهار,زنگ زدن گوش در تابستان,زنگ زدن گوش در پاییز,زنگ زدن گوش در زمستان,آشنایی با زنگ زدن گوش,همه چیز در مورد زنگ زدن گوش,زنگ زدن گوش واگیردار است,زنگ زدن گوش و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان زنگ زدن گوش

وقتی گوشتان زنگ می‌زند!

به گزارش بی اس ام اس  :وقتی احساس می‌کنید که گوشتان زنگ می‌زند در واقع این صداها از داخل مغز به گوش می‌رسند و می‌توانند به اشکال مختلفی ظاهر شوند و توصیف آنها تنها برای افرادی که آن را تجربه کرده‌اند امکان‌پذیر است.این بیماری را به اسم tinnitus یا وز‌وز کردن یا زنگ زدن گوش می‌شناسیم و محققان سال‌هاست به‌دنبال آن هستند تا بفهمند به چه دلیل صداهای کوچکی که در دنیای اطراف ما وجود دارد، از لایه‌های ظریف گوش ما گذشته و ما آنها را می‌شنویم.آنچه تحقیقات نشان می‌دهد حاکی از آن است که هزاران سلول انسان در گوش گاهی اوقات صداهای خفیفی که در محیط اطراف وجود دارند را دریافت کرده و به مغز انتقال می‌دهند و آنگاه است که شما آنها را می‌شنوید. گاهی اوقات این سلول‌ها چنان آسیب دیده‌اند که شنیدن این صداها به تمام وقت یا بیشتر اوقات گسترش پیدا می‌کند و آنگاه است که می‌تواند موجبات ناراحتی شدید شما را پدید آورد.در کنار این موضوع که می‌تواند سبب شنیدن صداها در گوش شما شود عوامل دیگری همچون حساسیت به صداهای بلند، بالا یا پایین بودن فشار خون، تومور، دیابت، مشکلات غده تیروئید، یا حتی جراحات سر و گردن هستند که در این اتفاق مؤثرند.

برای قابل تحمل کردن این موضوع چند راه به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند مؤثر باشد:

از صداها دوری کنید:

افراد عادی برای شرکت در یک مسابقه پر سروصدا یا حتی کنسرت موسیقی مشکلی ندارند اما برای شما که از وز وز کردن گوشتان در عذابید از این کار دوری کنید. گوش دادن هر نوع صدایی از طریق واکمن‌ها، هدفون‌ها یا هر وسیله‌ای که مستقیما وارد گوشتان شود برایتان مضر است. این کار حتی برای آنان که از این مشکل رنج نمی‌برند نیز ممکن است سبب شود تا در آینده به مشکلات سنگین شدن گوش یا حتی وز‌وز کردن آن دچار شوند.

وقتی گوشتان زنگ می‌زند!

فشار خونتان را کنترل کنید:

گاهی اوقات صدای وز‌وز گوش ممکن است به خاطر بالا بودن فشار خون باشد. پس در این حالت این صداها را به‌عنوان زنگ خطری برای بالا رفتن فشار خونتان بدانید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

نمک نخورید:

اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید و یا گوش‌هایتان زنگ می‌زند، خوردن نمک برایتان بسیار مضر است. هر چه می‌توانید کمتر سدیم بخورید و در رژیمتان از غذاهایی که نمک زیادی دارند مثل غذاهای حاضری جدا دوری کنید.

آسپرین نخورید:

گاهی اوقات آسپرین باعث می‌شود روز بعد از خوردن آن گوشتان وزوز کند یا زنگ بزند. اگر به‌صورت مداوم آسپرین می‌خورید ممکن است در خطر ابتلا به این مشکل قرار بگیرید. خوردن آسپرین بچه برای آنانی که برای مشکلات قلبی از آن مصرف می‌کنند خطر کمتری دارد. برای جایگزینی آسپرین با داروی دیگر با دکترتان مشورت کنید

علت زنگ زدن گوش چیست

مطالب مرتبط :

گوش درد بزرگسالان

گوش درد نوزادان و راههای درمان آن