ام سی سه

باحال

ام سی سه

باحال

خواص زعفران

خواص زعفران

 خواص زعفران برای قلب , خواص زعفران برای کبد , خواص زعفران برای زنان , خواص زعفران برای مردان

زعفران گیاهی است با ارتفاع تقریبا ۳۰ سانتیمتر که دارای برگهای دراز و سبز مانند تره است . ساقه زیر زمینی آن از دو پیاز تشکیل می شودبرداشت زعفران بدین ترتیب است که قسمت کلاله هر گل را بر میدارند و بین کاغذ قرار می دهند تا خشک شود و سپس بسته بندی می کنند . زعفران یا زرپران یکی از ارزشمند ترین و گران قیمت ترین ادویه های جهان است که ادویه طلایی یا طلای سرخ نامیده شده و به عنوان یکی از گیاهان دارویی نام برده شده در کتاب مقدس شناخته می شود.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص زعفران دم کرده و عسل برای مردان و زنان و قاعدگی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تاریخچه زعفران

زعفران “خون هرکول” نامگذاری شده بود و به عنوان یک طلسم محافظتی و برای مراسم بخور استفاده می‌شد. کیک زعفران توسط فنیقی‌ها به افتخار الهه‌ی باروری عشتروت و ماه پخته می‌شد. در فرهنگ‌های باستانی ناحیه‌ی مدیترانه، این ادویه با قدرت، باروری، حساسیت‌های سایکیک و قدرت جنسی همراه بود. اضافه کردن این گیاه به معجون‌ها و آب‌داروهای عشق، یک آئین درمانی و تزکیه‌ا‌ی محبوب بوده‌است. در عهد عتیق در بخش غزل غزل‌های سلیمان نیز در کنار مُر حجازی، آلوئه، کالاموس و دارچین، این گیاه به عنوان یکی از با ارزش‌ترین ادویه‌جات ذکر شده‌است. این گیاه تنها توسط زنانی چیده می‌شد که دارای رتبه‌ی اجتماعی بالایی بودند، مانند راهبه‌هایی، که لباس رنگ شده با زعفران می‌پوشیدند.

خواص درمانی زعفران

زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به دلیل ضد سرطان بودن‌اش شناخته شده‌است، و یک درمان بالقوه و طبیعی سرطان است.زعفران به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، دارای خواص ضد التهابی بوده و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب و بزرگ شدن کبد را کاهش دهد.زعفران دارای خواص دیورتیک است که با افزایش ادرار به پاک سازی و سم زدایی کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند.زعفران دارای مقادیر بالای ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد. منگنز موجود در زعفران می تواند سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. همچنین مطالعات نشان داده که زعفران می تواند باعث تقویت حافظه شود و کروکین و کروکتین موجود در آن برای درمان آلزایمر و زوال عقل مفید می باشند.

خواص زعفران برای مو

زعفران موجب درمان سرفه و سرماخوردگی معمولی می‌شود. این ماده مانند اکسپکتورانت یا خلط آور عمل می‌کند و موجب رقیق شدن خلط درون ریه و گلو می‌گردد. زعفران قادر است مانند یک ترکیب ضد التهابی و محرک عمل کند. این مزایای گفته شده در مورد زعفران می‌تواند در برابر بیماری آسم مفید باشند. حمله‌های بیماری آسم زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه تنفس به دلیل التهاب باریک شده باشد و زعفران می‌تواند از این پیشامد جلوگیری کند.

خواص زعفران برای پوست

پیش از مصرف هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید. زعفران به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به درمان لکه های تیره پوست کمک کرده و باعث روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست می شود. زعفران به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد برای پیشگیری از آکنه و جوش صورت و همچنین درمان جای جوش مفید می باشد. اگر به تازگی مدت زیادی را جلوی آفتاب بوده‌اید یا برنزه کرده‌اید، مقداری زعفران را به مدت یک شب در شیر پر چرب بخیسانید. بعد از این مدت با انگشت آن را به پوست برنزه شده بزنید. این ترکیب به طرز موثری اثر آفتاب سوختگی را از بین می‌برد و همچنین درخشندگی را به پوست باز می‌گرداند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.