ام سی سه

باحال

ام سی سه

باحال

همه چیز درباره آشنایی با علت و درمان گیاهی بیماری ناخنک چشم

ناخنک

ناخنک چشم ,ناخنک چشم چیست,ناخنک چشم,ناخنک چشم و درمان,ناخنک چشم و درمان,ناخنک چشم چیست وراه درمان,ناخنک چشمی,ناخنک چشم طب سنتی

ناخنک چشم , ناخنک چشم چیست , ناخنک چشم , ناخنک چشم و درمان

توضیحاتی در مورد ناخنک

ناخنک عبارت است از افزایش رشد لایه ملتحمه که در بیشتر موارد، رویش آن از گوشه فراخ چشم آغاز شده و بسا آن‌چنان بر روی ملتحمه پیشرفت کند که همه آن را که در برابر مردمک است، بپوشاند. این بیماری ممکن است نرم یا سخت و به رنگ زرد یا سرخ باشد. این بیماری چشمی معمولاً از سفیدی چشم (ملتحمه) روی سیاهی چشم (قرنیه) کشیده می‌شوددر این مطلب از سایت جسارت در مورد ناخنک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ناخنک چیست

ناخُنَک زائده یا غشایی مثلثی‌شکل است که در گردن، چشم، زانو، آرنج، مچ پا یا انگشتان رشد می‌کند.

ناخنک چشم یک ضایعه مثلثی

این بیماری یک ضایعه مثلثی است که از سفیدی چشم (ملتحمه) روی سیاهی چشم (قرنیه) کشیده می‌شود. این ضایعه ناشی از رشد خوش‌خیم بافت پیوندی و رگ‌های ملتحمه‌است. این بیماری معمولاً ابتدا به صورت یک سفیدی روی ملتحمه ایجاد می‌شود که به تدریج به سمت قرنیه رشد می‌کند. به علت وجود رگ‌های زیاد معمولاً رنگ این بیماری صورتی یا قرمز است. این بیماری گاهی ملتهب می‌شود و باعث سوزش و خارش و اشک‌ریزش می‌شود. گاهی اوقات این بیماری رشد زیادی می‌کند و تا وسط قرنیه می‌رسد و جلوی دید را می‌گیرد؛ به علاوه حتی ناخنکهای کوچکتر هم می‌توانند با تغییر شکل قرنیه باعث ایجاد آستیگماتیسم شوند و دید افراد را تار کنند. پرتو فرابنفش را در شکل‌گیری و پیشرفت این بیماری چشم مؤثر می‌دانند.

درمان ناخنک چشم

اگر این بیماری کوچک باشد و ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد و باعث قرمزی و سوزش چشم‌ها نشود نیاز به درمان خاصی ندارد. اگر این بیماری گهگاه ملتهب شود و سوزش و قرمزی چشم ایجاد کند مصرف قطره‌های اشک مصنوعی به صورت مکرر ممکن است باعث تسکین علائم شود. در مواردی که این بیماری التهاب شدیدی دارد می‌توان با نظر چشم پزشک یک دوره درمان با قطره‌های استروئیدی یا سایر قطره‌های ضد التهاب انجام داد. در مورد ناخنکهای بزرگتر که از لحاظ ظاهری و زیبایی اهمیت دارند یا با ایجاد آستیگماتیسم باعث تاری دید شده‌اند می‌توان با جراحی این بیماری را برداشت البته اگر این بیماری به صورت ساده برداشته شود احتمال عود آن زیاد است و به خصوص در افراد جوان و افرادی که این بیماری ملتهب دارند در نیمی از مواد عود دیده می‌شود. در این افراد بهتر است علاوه بر برداشتن این بیماری از روش‌های تکمیلی مثل پیوند ملتحمه یا استفاده از داروهای خاص (مثلاً میتومایسین) در حین جراحی استفاده شود. برخی مطالعات نشان داده که مصرف میتومایسین حین و بعد از عمل این بیماری شانس عود ناخنک را کاهش می‌دهد

ناخنک بزرگ

در ناخنکهای خیلی بزرگ که وسط قرنیه را هم درگیر کرده‌اند ممکن است لازم باشد علاوه بر اقدامات فوق از پیوند قرنیه لایه‌ای برای اصلاح شکل قرنیه استفاده شود.

علت ناخنک چشم

اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) در ایجاد این بیماری مؤثر است. همچنین باد شدید و گرد و خاک با تحریک چشم در ایجاد این بیماری مؤثر می‌باشند. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که در مناطق آفتابی زندگی می‌کنند و مدت زیادی در معرض تابش آفتاب هستند از کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده کنند.در افرادی که این بیماری دارند معمولاً ورود آب به چشمها (در موقع شستن دست و صورت یا حمام کردن) باعث تحریک چشم و ایجاد سوزش و قرمز شدن چشمها می‌شود. بنابراین این افراد باید دقت کنند که حتی الامکان آب وارد چشمشان نشود.

بیشتر بخوایند :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.